Puzsér Róbert szenvedélyesen szeret listákat készíteni. Mániájának terméke a közéleti, társadalmi és kulturális ügyeket egyaránt érintő Sznobjektív című tévéműsor, mely abban különbözik minden egyéb televíziós tartalomtól, hogy nem tematikája, hanem szerkezete van - ez a tízes lista, melyhez érdekes és érvényes témák a valóság háromszázhatvan fokos spektrumából kínálkoznak. Listázzuk hát röviden, miért páratlan brand a Sznobjektív, s miért ígérkezik különleges kiadványnak az abból készülő könyv:
1. Puzsér Róbert nem fogadja el azt a televíziós alapvetést, hogy az informálás és a szórakoztatás egymásnak ellentmondó közéleti funkciók - azt vallja, hogy a közérthetővé tett közérdekű tartalom képes szórakoztatóvá válni nagyobb közönség számára is. Az eredmény így nem bulvárhíradó-szerű infotainment, hanem a nézőt magával ragadó kulturális élmény. A legfőbb szempont a műsorból készülő könyv szerkesztése során is az ismeretterjesztés és a szórakoztatás együttes érvényesítése volt.
2. A valóságshow azért válhatott korunk legnépszerűbb televíziós műfajává, mert soha nem érvényt, hanem mindig és csakis élményt kínál. A Sznobjektív című igazságshow abban különbözik ettől, amiben az igazság a valóságtól: nem pusztán élményt, hanem érvényt kínál a nagyközönségnek. A Sznobjektív című kötettel Puzsér Róbert ennek az élménynek a felidézésére és ennek az érvénynek az időtálló formába öntésére vállalkozik.
3. A Sznobjektív-könyv a műsor eddig sugárzott két és fél évadának legemlékezetesebb listáit és az azokhoz tartozó beszélgetéseket szerkesztett formában és fraktálszerű struktúrában hordozza: olyan tízes listákat tartalmaz, melyekből további tízes listák bomlanak ki az olvasó előtt.
4. Puzsér Róbertnek és kollégáinak feltett szándéka, hogy egy kulturális identitás és a világ történései iránti kritikus attitűd referenciáit kínálják közönségüknek. A Sznobjektív című könyv képében a szerző ennek kanonizált foglalatát helyezi a könyvesboltok polcaira.